[Zeynep Aksoy’un Radikal’de yayınlanan haberinin bir kısmını yayınlıyoruz.] Shakespeare’in dilinin müziğini ve lezzetini çok iyi İngiliz aktörlerden dinlemenin tadı başka. 19. İstanbul Tiyatro Festivali’nde sahnelenen ‘Yanlışlıklar Komedyası’nda Propeller Theatre’ın oyuncuları parmak ısırtıyor. Edward Hall, ‘Yanlışlıklar Komedyası’nı 80’lere, dünya kupasının oynandığı 1986 Meksika’sına taşımış. Bugün (24 Mayıs Cumartesi) son kez…
Önce şunu söylemek lazım galiba. Shakespeare’in dilinin müziğini ve lezzetini çok iyi İngiliz aktörlerden dinlemenin tadı bir başka ve özleniyor. Bu bakımdan festivalde bir İngiliz kumpanyasından, Propeller Theatre’dan iki Shakespeare oyunu sahnelenmesi çok değerli.
Shakespeare’ın en iyi komedilerinden ‘Yanlışlıklar Komedyası’, bir gemi kazası yüzünden doğumlarında birbirinden ayrılmış bir değil iki ikizin, Siraküzalı tüccar Egeon’un oğlu Antipholus ve uşağı Dromio’nun, ikizlerin diğer yarısıyla aynı şehre düşmesinin ardından yaşanan karışıklıklar, tuhaflıklar, yanlışlıklar ve olabilecek her türlü saçmalık üzerine, mükemmel bir matematikle kurgulanmış bir durumlar komedyası.
Bu tip oyunlar, yaratıcı yönetmenlerin hayalidir. Özellikle de yazarları hayatta değilse, yönetmene ve oyunculara müthiş avantajlar sunarlar. Yazıldığı dönemden bağımsız olarak, sırf dili ve dramaturjisinin sağlamlığıyla öyle iyi işler ki oyun, onu boş bir tuval gibi kullanarak istediğinizi yapabilir, uçtukça uçabilirsiniz. Edward Hall, ‘Yanlışlıklar Komedyası’nı 80’lere, dünya kupasının oynandığı 1986 Meksika’sına taşımış. 80’lerin pop kültürünün o rengarenk, kötü müzikli, eğlenceli ve yüzeysel abuk sabukluğundan besleniyor reji, kostümüyle ve karakterleri büründürdüğü biçimlerle bütün bu unsurları çok iyi kullanarak seyirciyi kalabalık, karmakarışık, hareketli ve çok eğlenceli bir disko partisinin (ama Meksika’da geçen bir disko partisi!) içine atıyor.
Yazının tamamını okumak için tıklayınız.
Radikal