Topluluk, 17 ve 29 Ocak’ta “Tehlikeli Oyunlar” adlı eseri, 18 ve 22 Ocak’ta ise “Yeraltından Notlar”ı sunacak. Her iki oyunun bilet gelirleri İzmir’in Şirince köyünde yer alan, performans sanatları alanında çalışanlar için uluslararası bir buluşma, araştırma ve yaratma mekanı olan Tiyatro Medresesi’ne aktarılacak.
Oğuz Atay’ın, “Tutunamayanlar”ı bitirdikten kısa bir süre sonra yazdığı “Tehlikeli Oyunlar” romanı, Seyyar Sahne tarafından sekiz aylık yoğun bir çalışma sürecinin ardından ilk kez 2009 Mayıs’ında seyirci karşısına çıkarılmıştı. O tarihten beri seyircisinin gösterdiği ilgi dolayısıyla düzenli olarak oynayan oyun, şimdi Çevre Tiyatrosunda. “Tehlikeli Oyunlar”, Hikmet Benol karakterinin varoluş mücadelesi üzerinde şekillenen ve diyalogdan monologa, ben-anlatıcıdan tanrısal-anlatıcıya, mektuplardan günlüklere ve şiirlere, didaskalilerden kaleydoskopik görüntüler oluşturan bilinç akışlarına kadar birçok yazın tekniği ve türüyle anlatım olanaklarının sınırlarının zorlandığı, uzun soluklu bir roman.Seyyar Sahne uzunca bir süredir, hareket, ses ve nefesin objektif çözümlemeleri ve bu analizler yoluyla icrasını temel alan oyunculuk çalışmaları yürütmekte. “Tehlikeli Oyunlar” bu araştırma ve çalışmaların doğal bir uzantısı olarak da görülebilir. Celal Mordeniz’in tasarlayıp yönettiği, Oğuz Arıcı’nın reji danışmanı olduğu oyunda Erdem Şenocak tek kişilik bir performans sergiliyor.
Dostoyevski’nin Yeraltından Notlar’ı, onu okuyan herkesin hayatında az ya da çok bir iz bırakmıştır. Romanın baş karakteri hayata, ilişkilere, insanın arzularına ve varoluş mücadelesine dair deneyim ve gözlemlerini anlatır.“Ben hasta bir adamım” diye söze başlayan yeraltı adamı, yaşadıklarına –az da olsa- belli bir mesafeden bakabildiğini işaret etmekte ve bu tavrı romanın ana çizgisini oluşturmakta. Seyyar Sahne’nin metin ve sahneleme çalışması, yeraltı adamının içinde boğulduğu karanlık dünyadan biraz olsun aydınlık denilebilecek bir alana başını çıkarıp nefes alabildiğini ve tam da bu ışık ve nefes sayesinde okurla/seyirciyle doğrudan konuşabildiğini gösterebilmekti. Bu amaçla sahnelemede oyuncunun, klasik tiyatronun duvarları olmaksızın, seyirciyle aracısız, doğrudan konuşabileceği bir üslup tercih edilmiş. Celal Mordeniz’in yönettiği oyunda Nadir Sarıbacak oynuyor.