11 Mart Pazartesi
işte böyle güzelim…
bu sefer eleştirmenler ve tiyatro yazarları okuyor.
kadınların kadınlara anlattıkları cinsellik hikâyelerinden oluşan bir
okuma tiyatrosu. 2002 Şubat’ında biraraya gelerek önce
birbirimizle, sonra da başka kadınlarla cinselliklerimizi konuşmaya başladık.
Bastırılan, kışkırtılan, metalaşan, küfürleşen, gözlerden ırak yaşanan,
gözümüze gözümüze sokulan, haz veren, gizlenen, utanılan, korkulan,
susulan, arzulanan, içimizi kıpır kıpır yapan, kâbusa dönüşen, adı olmayan,
adını başkalarının koyduğu cinselliklerimiz önce söze döküldü, sonra da yazıya.
PENETRATÖR
Yazar: Anthony Neilson
Yöneten: Muzaffer Aksoy
Çeviren: Kamer Kartalbaş, Muzaffer Aksoy
Dramaturji: Betül Altındal, Tuğçe Kanbur
Oyuncular: Uğur Uzunel, Can Esendal, Eser Karabil
intaKt’ın ilk projesi Penetratör, savaşın yıkıcı etkilerini, içselleştirilmiş homofobiyi son derece açık bir şekilde irdeleyen bir oyun. Farklı sahneleme tekniklerinden yararlanılan oyunda günümüz ilişkilerinin gerçekliği sorgulanırken seyirci iki genç erkeğin evine misafir ediliyor.
Tek Perde / 80 dk. / 20:30
13 Mart Çarşamba
AKADEMİ İÇİN BİR RAPOR / Boş Sahne
Yazan: F. Kafka
Çeviren: K. Şipal ve T. Turan çevirilerinden derlenmiştir.
Oynayan: Filiz Bozkuş
Yöneten: Saim Güveloğlu
Kostüm Kübra Ateş
Görsel İletişimsel Tasarım: S. Berk İlhan
F. Kafka’nın Akademi İçin Bir Rapor isimli öyküsü insana dönüşmüş eski bir maymunun geçmiş yaşamına ilişkin bir rapordur. Öykü (ya da rapor) maymun-insanın ağzından akademi üyelerinin daveti üzerine onlara hitaben yazılmıştır. Boş Sahne olarak oyunu bir oyuncunun öyküyü anlama çabası olarak tasarlamıştık. İlk oyunlar bu şekilde oynandı. Bu yorumun tekrarında sorun yaşadık. Yani oyun her tekrarlandığında bir şeyler kaybetmeye başladı. Bunun üzerine oyuncunun ‘üstün isteği öyküyü anlamak olan oyuncu’yu oynamasına karar verdik. ‘üstün isteği … olan Hamlet’i oynaması gibi. Bu yorum da farklı sorunlara yol açtı. Şu an gelinen noktada oyun, oyuncunun hikaye anlatıcısı ile öyküdeki karakter arasında salınımından ibaret. Oyunu seyirciyle birlikte yapılandırmaya devam ediyoruz.
Tek perde / 55 dk.
14 Şubat Perşembe
NERDE KALMIŞTIK? / buluTiyatro Yeni Oyun!
Yazan: Ebru Nihan Celkan
Yöneten: Mirza Metin
Dramaturji: Duygu Çelik
Oyuncular: Cem Uslu, Barış Gönenen, Merve Engin, Bahar Selvi, Fulya Aksular, Ararat Mor, Fatih Özkan, Sadi Celil Cengiz, Doğan Keçin, Engin Aydın, Mertcan Kayretli, İclal Atasoy
“Merve: Çok uzun.
Gökhan: Eeee ne yapalım. Zorunluluk… ‘Her Türk asker doğar’ fıstık… Bilmiyor musun?
Merve: Erkek olsaydım gitmezdim.
Gökhan: Saçma saçma konuşma.”
Tek Perde / 80 dk.
16 Mart Cumartesi NİHAYET BİTTİ / Sahne Yeraltı
Oyun, intihar etmek isteyen ünlü ve başarılı bir gazetecinin trajikomik tiradıdır! İlk cümle; “bine kadar sayacağım ve kendimi öldüreceğim”. Her şeyden vazgeçen bir adamla karşı karşıyayız.
Tek perde / 60 dk.
Yazan Peter Turrini |
||||
Çeviren Sibel Arslan Yeşilay |
||||
Yöneten Taylan Işıklar Oynayan Ergin Düzgün |
|
|||
işte böyle güzelim…
bu sefer eleştirmenler ve tiyatro yazarları okuyor.
kadınların kadınlara anlattıkları cinsellik hikâyelerinden oluşan bir
okuma tiyatrosu. 2002 Şubat’ında biraraya gelerek önce
birbirimizle, sonra da başka kadınlarla cinselliklerimizi konuşmaya başladık.
Bastırılan, kışkırtılan, metalaşan, küfürleşen, gözlerden ırak yaşanan,
gözümüze gözümüze sokulan, haz veren, gizlenen, utanılan, korkulan,
susulan, arzulanan, içimizi kıpır kıpır yapan, kâbusa dönüşen, adı olmayan,
adını başkalarının koyduğu cinselliklerimiz önce söze döküldü, sonra da yazıya.
PENETRATÖR
Yazar: Anthony Neilson
Yöneten: Muzaffer Aksoy
Çeviren: Kamer Kartalbaş, Muzaffer Aksoy
Dramaturji: Betül Altındal, Tuğçe Kanbur
Oyuncular: Uğur Uzunel, Can Esendal, Eser Karabil
intaKt’ın ilk projesi Penetratör, savaşın yıkıcı etkilerini, içselleştirilmiş homofobiyi son derece açık bir şekilde irdeleyen bir oyun. Farklı sahneleme tekniklerinden yararlanılan oyunda günümüz ilişkilerinin gerçekliği sorgulanırken seyirci iki genç erkeğin evine misafir ediliyor.
Tek Perde / 80 dk. / 20:30
13 Mart Çarşamba
AKADEMİ İÇİN BİR RAPOR / Boş Sahne
Yazan: F. Kafka
Çeviren: K. Şipal ve T. Turan çevirilerinden derlenmiştir.
Oynayan: Filiz Bozkuş
Yöneten: Saim Güveloğlu
Kostüm Kübra Ateş
Görsel İletişimsel Tasarım: S. Berk İlhan
F. Kafka’nın Akademi İçin Bir Rapor isimli öyküsü insana dönüşmüş eski bir maymunun geçmiş yaşamına ilişkin bir rapordur. Öykü (ya da rapor) maymun-insanın ağzından akademi üyelerinin daveti üzerine onlara hitaben yazılmıştır. Boş Sahne olarak oyunu bir oyuncunun öyküyü anlama çabası olarak tasarlamıştık. İlk oyunlar bu şekilde oynandı. Bu yorumun tekrarında sorun yaşadık. Yani oyun her tekrarlandığında bir şeyler kaybetmeye başladı. Bunun üzerine oyuncunun ‘üstün isteği öyküyü anlamak olan oyuncu’yu oynamasına karar verdik. ‘üstün isteği … olan Hamlet’i oynaması gibi. Bu yorum da farklı sorunlara yol açtı. Şu an gelinen noktada oyun, oyuncunun hikaye anlatıcısı ile öyküdeki karakter arasında salınımından ibaret. Oyunu seyirciyle birlikte yapılandırmaya devam ediyoruz.
Tek perde / 55 dk.
14 Şubat Perşembe
NERDE KALMIŞTIK? / buluTiyatro Yeni Oyun!
Yazan: Ebru Nihan Celkan
Yöneten: Mirza Metin
Dramaturji: Duygu Çelik
Oyuncular: Cem Uslu, Barış Gönenen, Merve Engin, Bahar Selvi, Fulya Aksular, Ararat Mor, Fatih Özkan, Sadi Celil Cengiz, Doğan Keçin, Engin Aydın, Mertcan Kayretli, İclal Atasoy
“Merve: Çok uzun.
Gökhan: Eeee ne yapalım. Zorunluluk… ‘Her Türk asker doğar’ fıstık… Bilmiyor musun?
Merve: Erkek olsaydım gitmezdim.
Gökhan: Saçma saçma konuşma.”
Tek Perde / 80 dk.
16 Mart Cumartesi NİHAYET BİTTİ / Sahne Yeraltı
Oyun, intihar etmek isteyen ünlü ve başarılı bir gazetecinin trajikomik tiradıdır! İlk cümle; “bine kadar sayacağım ve kendimi öldüreceğim”. Her şeyden vazgeçen bir adamla karşı karşıyayız.
Tek perde / 60 dk.
Yazan Peter Turrini |
||||
Çeviren Sibel Arslan Yeşilay |
||||
Yöneten Taylan Işıklar Oynayan Ergin Düzgün |
|
|||