İstanbul Üniversitesi bünyesinde bu yıl kurulan Drama Kulübü’nün, kulüp üyelerine yönelik temel drama eğitimi için 27 Mart 2010 tarihinde Bülent Sezgin ile birlikte yürüttüğü drama çalışmasının ikinci ayağı da 10 Nisan 2010’da Öğrenci Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi. Temel metinlerin tartışıldığı ve teorik bilgilendirmenin yapıldığı ön hazırlık çalışmasının yanı sıra 25 oyun eşliğinde drama eğitimi ve yaratıcı drama ile ilgili çalışmaların uygulandığı eğitim etkinliğinden sonra gerçekleşen ikinci çalışmada dikkat alıştırmalarının yanı sıra oyuncuların sahne üzerindeki uyumunu sağlayan, vücut kullanımını geliştiren ve oyuncunun özgüvenini arttıran oyunlara ağırlık verildi.
Yaratıcılığı ve grup çalışmasını ön plana alan yaratıcı drama çalışmaları sonrasında oluşum ve değerlendirme aşamaları grupça yapıldı. Aynı zamanda tiyatral çalışmalar da yapan Drama Kulübü üyelerini çalıştıran Bülent Sezgin, dramanın tiyatro ile örtüşen noktalarına dikkat çekti. Çalışmada dramada başvurulan temel oyunların tiyatro çalışmalarına katkı sunabilecek tekniklerine değinildi.
Çalışmanın ısınma aşamasında aşağıda açıklaması yapılan etkinlikler yapıldı.
Benim sözlerim, onun elleri:İki kişi eş olur ve birisi ellerini diğerinin kollarının altından geçirir. Amaç sözlere uygun bir şekilde konuşmayı jestlerle anlatmaktır. Örneğin, yemek tarifi yapan birisinin jestleri canlandırılır, bir haber spikeri, cep telefonu ile konuşan birisi, alışverişten dönen ev hanımları vb. İki kişinin uyumu açısından oldukça geliştirici ve zevkli bir oyundur. İkinci aşama olarak önce jest, sonra söz çalışması da yapılabilir.
Bedeni kullanarak geometrik cisimler (üçgen, daire, kare, yıldız vb.) ve sayılar (22,11, 90, 100 vb.) oluşturma oyunu:Amaç hem yaratıcılığı sağlamak hem de bireyler arasındaki iletişimi artırmaktır. Eğitmenin talimatlarına göre her grup söylenen sayıyı veya cismi yapar. Daha sonra da gruplar birbirlerinin yaptıklarını taklit ederek yaparlar. Bedensel anlatımın keşfedilmesi açısından oldukça zevkli bir çalışmadır.
Ön hazırlık çalışması ve ardından yapılan iki eğitim çalışmasında da uygulanan etkinliklerin hedefleri, özellikleri, nasıl kullanılacağı ve uygulama şekilleri ile ilgili bilgiler verildi. Çalışmanın son aşamasında temel olarak rol oynama ve doğaçlama teknikleri üzerinde duruldu.
Rol Oynama ve Doğaçlama Teknikleri olarak aşağıdaki başlıklar üzerinde duruldu.
- Genel bir temadan yola çıkılarak yapılan serbest doğaçlama.
- Bir sinopsisten (kurgusal izlekten) yola çıkılarak yapılan doğaçlama.
- Geriye dönüş tekniği kullanılarak yapılan doğaçlama.
- Zincirleme doğaçlama ve olasılıkçı doğaçlama tekniği.
- Salt başı ve sonu bilinen bir fotoğrafın ara öyküsünü çıkarma ve doğaçlama.
- Bir öyküden yola çıkılarak yapılan doğaçlama.
- Bir şiirden yola çıkılarak yapılan doğaçlama.
- Bir masaldan yola çıkılarak yapılan doğaçlama.
- Bir anıdan veya bireysel tanıklıktan yola çıkılarak yapılan doğaçlama.
- Bir müzikten yola çıkılarak yapılan doğaçlama.
- Bir gazete haberi veya reklâmdan yola çıkılarak yapılan doğaçlama.
- Bir atasözü veya deyimden yola çıkarak doğaçlama.
- “Donuk bir imgeden”, bir resim veya fotoğraftan yola çıkılarak yapılan doğaçlama.
- Müze doğaçlamaları.
Drama Kulübü üyelerinin temel çalışmalarının yanı sıra yeni bir etkinliğe daha imza atıyor 22 Nisan tarihinde Yrd. Doç. Dr. Nihal Kuyumcu’nun sunacağı Drama üzerine temel kuramların konu edileceği seminerimiz ÖKM Tiyatro Salonunda saat 14.00’da gerçekleştirilecektir. Seminer katılmak isteyen herkese açıktır.