[Mahsun Sağlam’ın Yeni Yaşam‘da yayımlanan haber yazısının bir kısmını okurlarımızla paylaşıyoruz.]
İstanbul Beyoğlu ilçesinde bulunan Mezopotamya Kültür Merkezi’nde bağlama virtüozu Çetin Akdeniz bağlama workshop gecesi düzenlendi.
Bağlama ile et-tırnak gibi olduğunu belirten Çetin Akdeniz, eğitim başladıktan sonra hocalarının “bağlama ile yatıp bağlama ile kalkacaksın” sözünü unutamadığını ve sürekli çalışmayı esas aldığını belirtti. Nida Tüfekçi’den eğitim alan Çetin Akdeniz, Nida Tüfekçi’in sözünü unutmadığını, bağlamayı elinden hiç bırakmadığını belirtti.
Dil bilememenin akademik olarak önünü tıkanmasını eleştiren Çetin Akdeniz bugün birçok profesör olan akademisyenin bağlamada akort dahi yapamadığını belirterek, eğitim sistemini eleştirdi.
Yurt içi, yurt dışında birçok çalışma yaptığını, birçok konser ve stüdyo çalışmasında yer aldığını söyleyen Çetin Akdeniz farkı tekniklerle bağlamayı icra ettiğini ve bu konuda ilk olduğu ifade etti. Çetin Akdeniz bağlamada bir çok değişik tavrın yapılabileceğini ve tek tip anlayışı kırdığını söyledi. Zülfü Livaneli’in albümünde icra ettiği Kan Çiçekleri şarkısıyla bağlamanın birçok kalıbını kırdığını belirtti.
Çetin Akdeniz, birçok aranjörün bağlamayı sevmediğini, Kan Çiçekleri türküsündeki tavrın dönemi aranjörlerini etkilediğini ve bağlama ile pop şarkılar bile çalındığını belirtti. Bağlamanın kapasitesinin geniş olduğunu söyleyen Çetin Akdeniz bağlamanın ilkel olmadığını ve bunun kırılması gerektiğini vurguladı.
Devamı için tıklayınız.