Mimesis Haber / BGST Yayınları’ndan yeni çıkan Stanislavski ve Oyuncu, Stanislavski ve “sistem” üzerine çalışan Jean Benedetti’nin uzun yıllara yayılan titiz çalışması sonucunda oluşturduğu “çalışmak isteyen oyuncular” için bir başucu kitabı. Kitabın kaynakları arasında, Stanislavski’nin yazdığı metinlerin yanı sıra, onun 1935-38 yılları arasında Opera- Dramatik Stüdyo’da yaptığı Hamlet çalışmasının prova notları da bulunuyor. Benedetti, bir yandan “sistem”in kavramlarını açıklığa kavuştururken diğer yandan da bu kavramların pratikte nasıl kullanılacağını çeşitli egzersizler ve örneklerle gösteriyor. “sistem”in geldiği son noktayı açıklayan bu kitap oyuncular, eğitmenler ve Stanislavski araştırmacıları için eşsiz bir kaynak niteliğinde.
YAZAR HAKKINDA: Jean Benedetti (1930-2012) oyunculuk ve öğretmenlik eğitimini Rose Bruford College of Speech and Drama’da aldı. Oyunculuk, yönetmenlik ve metin yazarlığı yaptı. Aynı zamanda Fransızca, Rusça, İtalyanca ve Almanca bilen yetenekli bir dil uzmanıydı. Brecht’ten ve Fernando Arrabal’dan oyunlar çevirdi. Sonradan geri döndüğü Rose Bruford College’da 1970’ten 1987’ye kadar yöneticilik yaptı. İngiltere’deki tiyatro okullarının eğitim kurumları olarak güvenirlik ve süreklilik kazanmaya çalıştıkları yıllardı. Jean Benedetti okulunun bu anlamda öncü bir rol üstlenmesini sağladı. Sonraki dönemde Stanislavski’nin yaşamı ve eserleri üzerine araştırmalarına yoğunlaştı. Benedetti her tiyatro okulunun müfredatında merkezi bir yerde duran Stanislavski’nin İngilizce çevirilerinin yanlış olduğunu ve Stanislavski anlayışının değişmesi gerektiğini görebiliyordu. Zamanını bu hataları düzeltmeye çalışarak, Rusça arşivleri inceleyerek, diğer Stanislavski uzmanlarıyla tartışarak ve Stanislavski’nin el yazmaları üzerinde çalışarak geçirdi. Benedetti’nin çevirileri Stanislavski araştırmalarına ve oyunculuk teorisi çalışmalarına yeni bir standart getirmiştir.