Yaptığımız iş üzerine düşünmek ve yazmak, yapacaklarımız hakkında fikir üretmek, ürettiklerimizi kendimiz ve gelecek kuşaklar için belgelemek, arşivleme yaparak modern çağın hastalığı olan bellek kaybına karşı koymak, eleştiriye ve eleştirilmeye açık olmak, doğru eleştiri kriterleri oluşturmak, sorunlarımızı dedikodu yaparak değil kamusal bir şekilde çözüme kavuşturmak, tiyatronun sadece “tiyatro” olmadığından hareketle disiplinler arası düşünmek, yazmak ve eyleme geçmek…
Mimesis dergisinin web sayfası açılırken yazıma bu sözlerle başlamak istedim. Yukarıda sıraladıklarım, toplum olarak üzerinde düşünmeyi pek de sevmediğimiz meseleler. Özelikle sanat üretimi söz konusu olduğunda çoğu zaman yazma tembelliğinden kimi zaman da “yaratıcılık “uğruna düşünce üretiminden sıklıkla kaçıyoruz.
Çok boyutlu bir şekilde tiyatro alanını düşündüğümüzde, yukarıdaki tüm nedenlerden dolayı 22 yıldan beri yayınlanan Mimesis Tiyatro Çeviri/Araştırma Dergisi önemli bir misyona sahip. Tüm artıları ve eksileriyle yayın hayatına devam eden dergi, web yayıncılığı alanında da önemli bir boşluğu dolduracak gibi gözüküyor.
Derginin web portalında düzenli yazı yazacak bir kişi olarak, ilk yazımda biraz olsun kendi serüvenimden de bahsetmek istiyorum. 1993-1994 yılında Boğaziçi Üniversitesi Oyuncuları’nda başladığım tiyatro faaliyetlerine aralıksız olarak 15 yıldan beri devam ediyorum. Başlangıçta bir tür alternatif sosyalleşme, kendimi keşfetme amacıyla başladığım tiyatro uğraşım, giderek hayatımı yönlendiren, geleceğimi değiştiren bir noktaya geldi. BÜO’nun kelimenin gerçek anlamında yaşayan bir tiyatro okulu olması, sanat üretimine dair algılarımı süreç içinde oldukça değiştirdi. Örneğin bir mühendisin, bir işletmecinin, bir öğretmenin ya da bir bankacının da tiyatroyla aktif bir şekilde ilgilenebileceğine canlı tanıklık ettim. Ya da okuduğunuz bölüm her ne olursa olsun tiyatroyu asıl mesleğiniz olarak seçebileceğiniz, ancak bu yolda bazı karşılaşmalar yaşamanız gerektiği tüm çıplaklığıyla önümüzdeydi.
Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nü bitirdikten ve BGST’ye geçtikten sonra mesleki tercihimi tiyatrocu olma yönünde değiştirdim. Daha sonrasında hayata dair yaptığım tercihler, estetik eğilimlerim ve sanatsal yeteneklerim nedeniyle tiyatro ve drama eğitimciliği hayatımın önemli bir parçası haline geldi. Bu arada İstanbul Kültür Üniversitesi Rejisörlük Yüksek Lisans Programını bitirdim ve şu anda da Ankara Üniversitesi DTCF Tiyatro bölümünde “Tiyatro Kuram, Dramaturgi ve Eleştiri” programında doktora öğrencisiyim. Aynı zamanda BGST Tiyatro Birimi’nde, yani Tiyatro Boğaziçi’nde, tiyatral faaliyetlerimi sürdürüyorum.
Mimesis dergisinin 11.sayısından beri düzenli olarak yazı üretmeye çalışıyorum. Bugüne kadar www.bgst.org ve www.iatp-web.org sitelerinde değişik konulara değinen yazılarım yayınlandı. Bu sayfada ise düzenli olarak yazmayı planladığım konular ise şu şekildedir:
- Tiyatro ve drama etkinlikleri üzerine haber-yorum yazıları
- Çocuklarla ve gençlerle yapılan tiyatro ve drama faaliyetlerinde yöntem ve çalışma teknikleri üzerine analizler
- Sanat ve eğitim ilişkisi üzerine yazı ve söyleşiler
- Teatrallik, tiyatro-antropoloji ilişkisi, tiyatroda yönetmenin ve oyuncunun pozisyonu vs. konular hakkında akademi düzeyinde yaptığım okuma notları
Mimesis’in web sayfasının açılışında emeği geçen herkese teşekkür ediyor ve bu uzun yolculukta çok değerli yol arkadaşlarımın, tiyatrocu dostlarımızın, hocalarımızın ve öğrencilerimizin desteğini ve katkısını talep ediyorum.
Hayatımızdan oyun, drama ve tiyatro eksik olmasın.