Yazarlar

Bahar Çuhadar

1980 Aralık’ında Eskişehir’de doğdu. Memleketi Mardin. Üniversite için İstanbul’a yerleşene kadar çeşitli şehirlerde yaşadı. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden mezun oldu. Marmara Üniversitesi AB Siyaseti ve Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde yüksek lisans yaptı. Gazeteciliğe Haziran 2004’te Dünya Gazetesi’nin haftasonu ilavesi Dünya Cumartesi-Pazar‘da muhabirlik yaparak başladı. 2006 Haziran’ından yayın hayatına son verdiği 2016 senesine kadar Radikal Gazetesi‘nde çalıştı. Bu süre boyunca yaşam servisi, Radikal Cumartesi, Radikal Hayat bölümlerinde ve son dönemde Radikal.com.tr‘de muhabirlik, editörlük yaptı. Kültür-sanat ağırlıklı haber ve söyleşiler hazırladı, haftalık tiyatro yazıları yazdı. Son senesinde Radikal Kitap‘ta editörlük yaptı. Aynı dönemde Milliyet Sanat dergisi için tiyatro söyleşileri ve portreler yazdı. Hürriyet Gazetesi’nin, 2017’de yayın hayatına başlayan haftalık eki Hürriyet Kitap Sanat‘ın editörlüğünü yapıyor. Haftalık tiyatro eleştirileri Hürriyet Cumartesi‘de yayımlanıyor. ‘Yeni Ülke Yeni Hayat’ adında, Türkiye’den 2009-2018 aralığında gönüllü olarak göç etmiş ‘yeni nesil göçmenlerin’ hikâyesini anlattığı bir kitabı var.219 Makale


Bülent Sezgin

Doç. Dr. Bülent Sezgin, 1976 yılında İzmir’de doğdu. İzmir Atatürk Lisesi’nden mezun olduktan sonra, Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi bölümünü ve İstanbul Kültür Üniversitesi Rejisörlük Yüksek Lisans programını bitirdi. “Avrupa’da Rejisörlük Kavramının Ortaya Çıkışı/Stanislavski ve Brecht Örnekleri Üzerinden Yönetmenlik Metodolojisinin İncelenmesi” adlı yüksek lisans tezini yazdı. 2009 yılında Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü'nde doktora eğitimine başladı. 2014 yılında “Estetik Deneyim ve Öğrenme Olanağı Açısından Oyun-Drama-Tiyatro İlişkisi” adlı doktora tezini savunarak mezun oldu. Bülent Sezgin, tiyatro tarihi, dramaturji, eğitimde yaratıcı drama, oyun temelli öğrenme, metin analizi, reji, müfredat geliştirme, yazarlık, çeviri-araştırma, iletişim ve organizasyon gibi alanlarda faaliyet göstermekte ve Çocuk-Gençlik Tiyatrosu/Drama bölüm editörü olarak gönüllü destek vermektedir. Halen akademisyen, hizmet içi eğitim uzmanı ve eğitim danışmanlığı yapmaktadır. 2002 ve 2020 yılları arasında anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise seviyesindeki k-12 kurumlarında, eğitmenlik ve eğitim koordinatörlüğü yaparak öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik birçok konuda seminer ve atölye çalışmaları düzenlemiştir. Aynı zamanda ASSITEJ Türkiye Merkezi Yönetim Kurulu ve Çağdaş Drama Derneği üyesi, yaratıcı drama lideridir. İletişim: bulentsezgin1976@gmail.com https://twitter.com/blszgn Instagram: dr.bulentsezgin60 Makale


Dikmen Gürün

Dikmen Gürün, tiyatro üzerine Lisans ve Yüksek Lisans eğitimini Amerika Birleşik Devletleri’nde, Doktorasını Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Tiyatro Kürsüsü’nde tamamladıktan sonra akademik çalışmalarına bir süre ara verdi. 1993 yılında, İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümüne öğretim üyesi olarak girdi. Doçentliğini ve profesörlüğünü İ.Ü.’den aldı. On yıl Bölüm Başkanı olarak görev yaptı. 2008’de emekli oldu. Halen, Kadir Has Üniversitesi’nde Sanat ve Tasarım Fakültesi Tiyatro Bölümü’nde öğretim üyesidir. Dikmen Gürün, yine 1993 yılında, İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın (İKSV) davetiyle uzun yıllar çalışacağı bu aileye katıldı. 2012 yılı sonunda, 20 yıl ve 14 festivalden sonra, başka sularda yüzmek üzere, kendi arzusuyla görevini bıraktı. Dikmen Gürün’ün tiyatro dünyasına katkıları nedeniyle, 1996 yılında Nisa Serezli Tiyatroda Yılın Kadını Ödülü’nü aldı. 2008’de Türkiye Tiyatro Eleştirmenleri Birliği (TEB) Onur Ödülü’nü; 2009 yılında, 13. Afife Tiyatro Ödülleri’nde Yapı Kredi Özel Ödülü’nü aldı. Gürün’e, Yine 2009’da, Bebek Rotary Kulübü Meslek Hizmetleri Ödülü ve Tiyatro Tiyatro Dergisi Teşekkür Plaketi verilmiştir.142 Makale


Duygu Dalyanoğlu

Duygu Dalyanoğlu 2009 yılında Boğaziçi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümünden mezun oldu.2009 yılından bu yana BGST Tiyatro'da oyunculuk, oyun yazarlığı ve yönetimi, yayıncılık alanlarında çalışıyor. 2016 yılında İstanbul Şehir Üniversitesi Kültürel Çalışmalar bölümünde yüksek lisans eğitimini tamamladı ve Ermeni Diasporasında Oyun Yazarlığı: Melankoli ve Hayatta Kalma başlıklı yüksek lisans tezini kaleme aldı. Yakın zamanda Kadir Has Üniversitesi, Kadın Çalışmaları programında doktora eğitimine başladı. 2017-2018 sezonunda Aysel Yıldırım ile birlikte kaleme aldığı Zabel oyunu ile Tiyatro Eleştirmenler Birliği Ödülleri ve Üstün Akmen Tiyatro Ödülleri tarafından ‘Yılın Yerli Oyun Yazarı’ ödülüne layık görüldü. Haziran 2020’de K’nın Sesi adlı ses tiyatrosu / podcast projesini başlattı.1 Makale


Erdoğan Mitrani

Erdoğan Mitrani 1941yılında İstanbul’da doğdu. 4 kuşak önce Trakya’dan İstanbul’a gelen bir ailenin tek oğlu. İlkokulu Şişli Terakki Lisesinde, ortaokul ve liseyi St. Michel Lisesinde tamamladıktan sonra, lisans ve lisansüstü öğrenimi İTÜ’de bitirdi. Çocukluğundan beri sanatın tüm dalları ile ilgilenen Mitrani, 1970’lerin başında kurucularından olduğu Somal İnşaat’la her türlü inşaat ve tasarım işlerine imza atmanın yanı sıra, Afife Jale tiyatrosu restorasyonu, Nazilli ve Adapazarı kültür merkezlerinin ve İstanbul Movieplex ve Şafak sinemalarının tasarım ve uygulamalarıyla mesleğini ve görsel sanatlara olan tutkusunu mümkün olduğunca birbirine yakın yaşamaya çalıştı. Sinema eğitimini, kuşağının çoğu sinemaseveri gibi, ilk gününden kapanışına kadar üyesi olduğu Sinematek derneğinde alan Mitrani, 2000 yılından itibaren Özen Film’in düzenli olarak yayınladığı Megamovie dergisinde başladığı aylık sinema yazılarına, dergi yayınına son verene kadar aralıksız devam etti. Beş yıl süre ile Bilgi Üniversitesi, Bilgi Eğitim Bölümü’nde Film Okumak adıyla bir sinema atölyesi yönetti. 2006’da eğitime başlayışından itibaren Plato Film Okulu’nda, Dünya ve Türk Sinemalarına ait Uygulamalı Sinema Tarihi ve Film Analizi dersleri verdi, kurslarında eğitmenlik yaptı. Okulun son yıllarında eğitmenlikle paralel olarak Eğitim Genel Koordinatörlüğünü üstlendi. Açı ve Enka Liselerinde kurduğu film atölyelerinde 12-18 yaş arası öğrencilere Temel Sinema eğitimi verdi. Erdoğan Mitrani gözetiminde bu atölyeler kapsamında çekmiş oldukları filmler, öğrencilere Liselerarası yarışmalarda birçok önemli ödül getirdi. SİYAD üyesi olan Erdoğan Mitrani, halen birkaç özel kuruluşta Film Analizi, Uygulamalı Sinema Tarihi ve Film Okuma atölyeleri yapmakta ve https://ortakoltuk.com/film-elestirileri web sitesinde film eleştirileri yazmaktadır. 2009-2010 mevsiminin başından beri bir diğer tutkusu olan tiyatro ve sahne sanatları izlenimlerini her hafta Şalom gazetesinde izleyicilerle paylaşan Mitrani, pandemi sürecinde yurt içi ve yurt dışı çevrim içi tiyatro gösterimlerini izleyerek yazılarını hiç aksatmadan sürdürmekte.159 Makale


Erkal Umut

1980’li yıllardan bu yana tiyatro konusunda çeşitli araştırma ve inceleme çalışmalarında bulunmanın yanısıra yazdığı ya da uyarladığı oyunları çeşitli tiyatro toplulukları için sahneye koymakta, oyunlar üzerine inceleme, araştırma, analiz yazıları da bazı dergi ve internet sitelerinde yayınlanmaktadır. Ayrıca bazı teorik çalışma, inceleme, çeviri, araştırma yazılarının dijital olarak paylaşıldığı US (Umut Sanat) adlı E-Yayın sitesi bulunmaktadır. Çeşitli tiyatro topluluklarının eğitim çalışmalarında ve bazı tiyatro festivallerinde “Epik Tiyatro Atölyesi” adı ile teori ve pratiğin bir arada yürütüldüğü atölyeler düzenlemektedir.17 Makale


Esra Dicle

Esra Dicle, lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerini Boğaziçi Üniversitesi’nden Türk Dili ve Edebiyatı alanında aldı. Doktora tezi “Resmî İdeoloji Sahnede / Kemalist İdeolojinin İnşasında Halkevleri Dönemi Tiyatro Oyunlarının Etkisi” İletişim Yayınları tarafından 2013 yılında yayımlandı. İkinci kitabı “Ben Yüz Çiçekten Yanayım / Nâzım Hikmet Tiyatrosunda Metinler-Türler-Söylemler”, 2020 yılında İmge Kitabevi Yayınları’ndan çıktı. 2003-2008 yılları arasında Kadir Has Üniversitesi’nde Türk Dili dersleri veren Esra Dicle 2005 yılından bu yana Boğaziçi Üniversitesi’nde Türkçe Dersleri Koordinatörlüğü’nde Dr. Öğretim Görevlisi olarak görev yapıyor; Türk Dili derslerinin yanında modern tiyatro, uyarlama kuramı ve teatrallik üzerine de çeşitli dersler veriyor.9 Makale


Eylem Ejder-Zehra İpşiroğlu

Tiyatro Mektuplarına Nisan 2019’da umut dolu bir ortamda başladık. Geriye baktığımızda bunların tiyatro aracılığıyla güncel konulara değinen felsefi mektuplar olduğunu düşünüyoruz. Çünkü yaşam ve tiyatro, tiyatro ve yaşam iç içe yoğurulduğu sürece tiyatro anlam kazanıyor. Üç aylık uzunca bir aradan sonra 11. Mektubumuza Korona Günlerinde Tiyatro Mektupları adı altında devam ediyoruz. Tiyatro başta olmak üzere hiçbir kültürel etkinliğin olmadığı yepyeni bir döneme girdik. Ev hapsi dönemi… Yaşadıklarımız bizlere gerçek değilmiş gibi geliyor, sanki bir bilim kurgu filminin içine düşmüşüz gibi. Bundan sonra hiçbir şey eskisi gibi olmayacak. İnsanın insanı öldürücü bir virüsün taşıyıcısı olarak potansiyel bir tehlike gibi gördüğü bir ortamda Korona sembolik bir güç kazanıyor. Bu dönemde neler yaşayacağız ve neler paylaşacağız birbirimizle ve okuyucularımızla? Bunu biz de henüz bilmiyoruz ama bildiğimiz tek şey bu izolasyonu ancak dayanışmayla kırabileceğimiz. Koronalı günlere rağmen tiyatro yüreğimizde, zihnimizde ve sanal dünyada yaşayacak ve bize güç ve umut verecek.21 Makale


Fırat Güllü

Boğaziçi Üniversitesi Tarih bölümünden mezun olmuş, yüksek lisansını aynı üniversitenin Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü'nde tamamlamıştır. Boğaziçi Gösteri Sanatları Topluluğu ve Tarih Vakfı bünyesinde çalışmalar yürütmekte, Mimesis ve Toplumsal Tarih dergilerinin yayın kurullarında yer almaktadır. "Vartovyan Kumpanyası ve Yeni Osmanlılar" ve "System Crisis and Theatre in the Ottoman Empire" başlıklı iki kitabı yayınlanmıştır. Özel bir okulda yönetici olarak çalışmaktadır.90 Makale


Fırat Kuyurtar

1981'de Siverek/Ş.Urfa'da doğdu. Öğrencilik döneminde Boğaziçi Üniversitesi Oyuncuları'nda, mezuniyet sonrasında ise Artizan'da amatör tiyatro çalışmalarına katıldı. 2006 yılında Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nden bölümünden mezun oldu. Avukatlık stajını ise İstanbul Barosu'nda tamamladı. Halen İstanbul Barosu'na kayıtlı olarak çalışmaktadır. Kültür Sanat alanında ortaya çıkan hukuksal konular başta olmak üzere çeşitli konularda yazdığı bazı yazılar Mimesis'te yayınlanmaktadır.14 Makale


İlker Yasin Keskin

1981'de Ordu'da doğdu. Boğaziçi Üniversitesi'nin "Fizik Öğretmenliği" bölümünden mezun oldu. Yüksek lisansını ise İstanbul Üniversitesi'nin "Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji" ana bilim dalında tamamladı. Tezi "Doğa Bilimleri ve Tiyatro Etkileşimi" üzerinedir. Doktora eğitimine ise Boğaziçi Üniversitesi'nin "Yetişkin Eğitimi" adlı programında devam etmektedir. Tiyatroya, Boğaziçi Üniversitesi Oyuncuları'nda (BÜO) başladı. 2006'dan beri Boğaziçi Gösteri Sanatları Topluluğu'na (BGST) bağlı bir birim olan Tiyatro Boğaziçi'nde oyunculuk ve yazarlık yapmaktadır. Mimesis Tiyatro Çeviri/Araştırma Dergisi'nde makaleleri ve çevirileri yayınlandı.20 Makale



Mehmet Zeki Giritli

Akademisyen, oyuncu, çevirmen. Boğaziçi Üniversitesi Batı Dilleri ve Edebiyatları bölümünden lisans, İstanbul Üniversitesi Batı Dilleri ve Edebiyatları bölümünden doktora derecesini aldı. Yıldız Kenter ve Şahika Tekand’ın oyunculuk okullarından mezun olmasının ardından 2013’te oyunculuk yapmaya başladı. Kutlama, Mikadonun Çöpleri, Mezarsız Ölüler gibi oyunlarda yer aldı. Şu anda Koç Üniversitesi’nde Öğretim Görevlisi. Oyunculuk yapmaya devam ediyor. Pinter oyunları çevirileri Kırmızı Kedi Yayınevi’nden yayınlandı. Yakın zamanda Shakespeare çevirileri aynı yayınevi tarafından basılacak. Ulusal ve uluslararası akademik yayınları yanında 10 yıldır Mimesis’te yazıyor.30 Makale


Metin Boran

1966'da Ankara'da doğdu. 1985 yılında Ankara’da amatör tiyatro çalışmalarına başladı. 1986'da Şair Hasan Hüseyin Korkmazgil’in şiirinden oyunlaştırılan, “Ağlasun Ay Şafağı” adlı gösteriyle ilk kez sahneye çıktı. 1996 yılında Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü’nden mezun oldu. Bir yıl Ankara Devlet Tiyatrosu’nda reji asistanı ve oyuncu olarak çalıştı. 1996-1999 yılları arasında Almanya’da üç yıl iki farklı toplulukla tiyatro çalışması yürüttü. 1999-2005 yılları arasında Diyarbakır Şehir Tiyatrosu Genel Sanat Yönetmenliği yaptı. 1992 yılında Ankara'da günlük Siyah Beyaz gazetesinde aynı zamanda da çeşitli dergilerde kültür sanat ve estetik üzerine yazılar yazdı. 1993 yılında Özgür Gündem gazetesinde kültür ve sanat üzerine yazılar yazmaya başladı. 1996 yılından 1999 yılına kadar Özgür Politika gazetesinde haftalık yazılar yazdı. Beyoğlu Belediyesi’nin desteği ile 2007-2009 yılları arasında Dolapdere ve Tarlabaşı’nda yoksul çocuklarla Sanat Atölyesi Koordinatörlüğü yaptı. İki yıl süren bu Sanat Atölyelerinde ritim, dans, drama, resim ve tiyatro alanlarında 11-13 yaş aralığındaki yaklaşık 600 çocukla çalışmalar yaptı. Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü’nde Dramaturji, Oyun Sahneleme ve Tiyatro Eleştirisi dersleri verdi. Aynı zamanda Tiyatro Eleştirmenleri Birliği'nin Genel Sekreterliğini yaptı. Evrensel Gazetesi’nde Ramp Işıkları adlı köşesinde tiyatro eleştirileri yazıyor.184 Makale


Nedim Buğral

28 Nisan 1975’de Almanya’da doğdu. Tiyatro çalışmalarına Uludağ Üniversitesi Oyuncuları bünyesinde başladı. İlk profesyonel çocuk oyunlarını 1997 yılında kurucularından olduğu Mavi Balon’da sahneledi. İki Bavul Dolusu, Uzaydan Gelen, Alt Kattakiler, Bizden Değilsin isimli çocuk oyunları ödenekli tiyatro repertuarlarına alındı ve aynı oyunlar pek çok özel ve ödenekli tiyatro tarafından sahneye konuldu. 2019 yılında Kadıköy Belediyesi’nin çocuk oyunu yazın yarışmasında “Mangaldaki Çiçek” isimli oyunu ile mansiyon ödülü kazandı. 2001 yılından itibaren pek çok okul ve belediye bünyesinde çocuklarla tiyatro ve drama çalışmalarında bulunan Nedim Buğral eğitimde tiyatro uygulamaları anlamında pek çok proje gerçekleşmiştir. Gençlerle çalıştığı tarih ve edebiyat temelli eğitimde sanat uygulamalarından bazıları şunlardır: Bir Hikayedir Kozahan, Irgandı Köprüsünde Bir Telaş, Süleymaniye Medresesi, Muradiye Külliyesi’nin Sürpriz Konuğu, Ağlayan Çınar Gölyazı, Bir Mübadele Hikayesi, İki Şapkalı Yazar: Sait Faik, Bir Kadın iki İnsan: Sevgi Soysal, ayrıca Özlüce Tarihi Kilisesinde mekan oyunları: Othello, Romeo ve Juliet, Cesaret Ana ve Çocukları. 2017 yıllında kurulan Oyun Hareketi Derneği başkanlığını yürüten Nedim Buğral, okullarda oyun kültürü, kamusal alanda oyun hakkı çalışmaları projeleri geliştirmekte ve uygulamalarında bulunmaktadır. Assitej (Uluslararası Çocuk ve Gençlik Tiyatroları Birliği, İPA (Oyun Hareketi Derneği) ve Çağdaş Drama Derneği üyesi olan Nedim Buğral, BiOyunKur ve BiOkulOnline isimli girişimlerin de kurucu ortağıdır.31 Makale


Ömer F. Kurhan

Tiyatrocu, yayıncı ve yazar. Ortaöğretimini Galatasaray Lisesi'nde, lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi Felsefe Bölümü'nde, yüksek lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü'nde tamamladı. Aktif olarak sahne sanatları alanına Boğaziçi Üniversitesi Oyuncuları (BÜO) döneminde giriş yaptı. 1989'da yayın hayatına başlayan Mimesis'in kurucu kadrosu içinde yer aldı.1995-2000 yılları arasında Boğaziçi Gösteri Sanatları Topluluğu (BGST) Genel Sanat Yönetmenliği görevini üstlendi. 2000-2005’te, Kürtçe ve Türkçe yayıncılık yapan Aram Yayınları’nda, editörlük, İngilizce’den Türkçe’ye çeviri ve redaksiyon alanlarında faaliyet gösterdi. Aynı dönemde, İstanbul Eğitim-Sen bünyesinde kurulan Tiyatro Eğitim-Araştırma Birimi’nde (Eğitim-Sen TEAB’ta), kolektif ya da açık kaynak (open source) dramaturji, oyun yazımı ve sahnelemesine odaklanacak şekilde, eğitim ve danışmanlık görevleri üstlendi. 20 yıla yayılan tiyatro deneyimini, 2006 yılında, “Tiyatroda 20 Yıl” adlı çalışmasında özetleyip kitaplaştırdı. Dramaturji, metin yazımı ve reji odaklı faaliyetlerini hem amatör hem profesyonel yönelimli olarak gerçekleştirmekte, eğitim-araştırma çalışmalarının organizasyonunda görev almaktadır.77 Makale


Özgür Eren

1980 yılında Kayseri’de doğdu. 2005 yılında Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'nden mezun oldu. “Bilgisayar Oyunlarında Dramatik Yapı" başlıklı yüksek lisans tezini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde tamamladı. Tiyatroya Boğaziçi Üniversitesi Oyuncuları’nda (BÜO) başladı. BÜO’da oyunculuk, reji ve çeviri alanlarında faaliyet gösterdi. 2005’ten beri BGST imzalı projelerde yer alıyor. Moliere Efendi (2009), Selam Sana Shakespeare (2010), Karşılaşmalar (2011), Musahipzade İle Temaşa (2012), Lorca'nın Acıklı Güldürüsü (2013), Artık Bir Davan Var (2018) oyunlarında oyunculuk yaptı. Kim Var Orada? Muhsin Bey’in Son Hamlet’i oyununda da reji sorumluluğu aldı. Ayrıca 2014’ten beri Karagözyan Ortaokulu’nda tiyatro eğitmenliği yapıyor. Mimesis Tiyatro Çeviri/Araştırma Dergisi'nde makaleleri ve çevirileri yayınlandı. Vasili Toporkov’un “Stanislavski Provada” kitabının çevirmenlerinden biridir.17 Makale



Sacit Hadi Akdede

İzmir’de doğmuştur. Elektrik Mühendisliği eğitimini birinci sınıfta bırakıp, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde İktisat/Maliye okumuş ve 1990 yılında mezun olmuştur. Devlet bursuyla 1996 yılında Amerika’da Middle Tennessee State Üniversite’sinden ekonomi alanında yüksek lisans derecesi ve 2002 yılında da Amerika’da Vanderbilt Üniversitesi’nden ekonomi alanında doktora derecesi almıştır. Çalışma alanları kültür ve sanatın politik ekonomisi, kültürel ekonomi, politik ekonomi ve kamu ekonomisidir. Kültürel ekonomi alanında uluslararası dergilerde yayınlanan bilimsel çalışmaları, bu ekonomi alt alanının Türkiye’de tanınmasını sağlamıştır. İzmir Bakırçay Üniversitesi İktisat Bölümü’nde öğretim üyesidir. Türkiye Ekonomi Kurumu ve Uluslararası Kültürel Ekonomistler Birliği Üyesidir. “Devlet Sanat İlişkisi”, “Kültür ve Sanatın Politik Ekonomisi Devlet Tiyatroları Örneği”, “Tiyatronun Politik Ekonomisi Devlet ve Piyasa Kıskacında Tiyatro” başlıklı üç araştırma kitabı yayımlamıştır. Dramatik Yayınları tarafından Toplu Oyunlar I (Setra Penatre-Bizim Karikatürler-;Sümerbank’tan Ahmet Usta) ve Toplu Oyunlar II ( Hasta; Verimli Sekreter) 2017 yılında, Toplu Oyunlar III (Kapanış Konuşması; Karantina Restoran) 2021 yılında yayımlanmıştır. “Devlet Sanat İlişkisi Sanatın Politik Ekonomisi” başlıklı çalışmasıyla Milliyet Gazetesi 2012 Yılı Örsan Öymen Yılın İnceleme Ödülünü almıştır. Ayrıca “Tiyatronun Politik Ekonomisi Devlet ve Piyasa Kıskacında Tiyatro” adlı çalışmasıyla da 2021 Yılında, Tiyatro Gazetesi’nin 7. Uluslararası Anadolu Tiyatro Ödülleri kapsamında “Onur Ödülü” almıştır. Sacit Hadi Akdede oyun yazmaya ve yönetmeye devam etmektedir.27 Makale


Semih Fırıncıoğlu

1976 yılında Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun oldu. Üniversite yılları boyunca gösteri sanatlarıyla ilgilenen Semih Fırıncıoğlu, Boğaziçi Üniversitesi Oyuncuları ve Boğaziçi Üniversitesi Folklor Kulübü’nde çalışmalar yaptı. Boğaziçi Üniversitesi Müzik Kulübü’nün kurucuları arasında yer aldı. “Boğaziçi'nde okunur ama kulüplerden mezun olunur.” sözünün somut bir örneği olan Fırıncıoğlu, hayatından gösteri sanatlarını mezun olduktan sonra da asla çıkarmadı. İstanbul Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünde doktorasını, ardından Yale Üniversitesi’nde dramaturgi dalında doktora-üstü çalışmalarını tamamladı. Hala New York’ta yaşayan Semih Fırıncıoğlu, yazarlık, bestecilik, çevirmenlik ve tiyatro yönetmenliği gibi birçok alanda çalışmalarını sürdürüyor.12 Makale


Serkan Fırtına

1981 İzmir doğumlu. Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü’nde lisans ve yüksek lisans eğitimi aldı. Anadolu Üniversitesi Radyo ve Televizyon Programcılığı Bölümü’nde eğitimini sürdürdü. Bazı dergi ve gazetelerde kültür-sanat-edebiyat-tiyatro alanlarında çeşitli ürünleri yayımlandı. Dramaturg ve sanat yönetmenliği görevleri yanında; serbest yazarlık çalışmalarını sürdürüyor. Mesleki ve sanatsal çalışmalarından dolayı çeşitli ödüller aldı. Yayımlanmış kitapları: -Toplu Oyunlar 1 (Süper Tutsaklık –Virüs Gezegeni) Dramatik Yayınları 2016 -Heidi (Çocuk tiyatrosu uyarlama) Dramatik Yayınları 2017 -Ruh Bağışı, Öykü, Telgrafhane Yayınları 2019 -Tepegöz / Tiyatro Yazıları, Klaros Yayınları 202184 Makale



Yaşam Kaya

1976 yılında Adana'da dünyaya geldi. 1999 yılından bu yana tiyatro, sinema ve caz müzik üzerine yazılar yazmaktadır. Çeşitli gazetelerde ve basın kurumlarında yazılarına devam etmekte, NTV Radyo'da tiyatro üzerine konuşmalar yapmaktadır. Tiyatronline ve Life Art Sanat kültür sanat sitelerinin editörüdür.312 Makale


Zehra İpşiroğlu

Köln ve İstanbul'da serbest yazar olarak yaşayan Zehra Ipşiroğlu, 1975-91 yıllarında İstanbul Üniversitesi Almanca Bölümü’nde, doksanlı yıllarda aynı Fakülte’de kendi kurduğu “Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturgi” Bölümünde, 1998-2009 yıllarında Almanya’da Duisburg/Essen Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü’nde profesör olarak çalışmalarını sürdürmüştür. Yaratıcı eğitim ve öğretim alanında yayınlanan çeşitli imece yayınlarının ve edebiyat, tiyatro, yaratıcı eğitim ve öğretim üzerine çıkan kitaplarının yanısıra, roman, öykü, anı, röportaj ve dokuz yaşın üstündeki çocuklar ve yetişkinler için yazınsal çocuk ve gençlik kitapları, ayrıca yazınsal çevirileri vardır. Kitaplarının bazıları Almanca, Sırpça, Rusca ve Hindu dillerine çevrilmiştir. 1978’de Milliyet Sanat filim öyküsü yarışması birincilik ödülünü, 1987’de Milliyet Sanat edebiyat eleştirisi birincilik ödülünü, 1993’de “Tiyatroda Devrim” adlı kitabıyla Kültür Bakanlığı Tiyatro Araştırma ve İnceleme ödülünü, “Tiyatroda Yeni Arayışlar” adlı kitabıyla Kültür Bakanlığı Eleştiri ödülünü, 1997’de yurtdışında “Nashornspiel” adı altında yayınlanan “Gergedan Oyunu” adlı çocuk kitabıyla Orhan Kemal Öykü yarışması ödülünü, Almanya”da da “Eselsohr” dergisi sıradışı çocuk yazını ödülünü, 2008’de Özgürlük Yolları kitabıyla A. Baştürk İşci Edebiyatı ödülünü, 2013'de Demokratik İşçi Derneği Onur ödülünü,2014 de Afife Jale Yapı Kredi Özel Tiyatro ödülünü almıştır.47 Makale