Mimesis Haber/ Gaziantep’de Hasan Kalyoncu Üniversitesi’nde ilki gerçekleştirilen Oyun Kongresi’nde; oyun konusu farklı disiplinlerden gelen akademisyen ve öğretmenlerin gözünden dört gün boyunca bildiri sunumları, atölyeler ve söyleşiler ekseninde derinlemesine tartışıldı. Dergimiz editörlerinden Dr. Bülent Sezgin’in de bildiri ve atölye sunumuyla katıldığı konferansta 800’ü aşkın katılımcı yer aldı. http://gameconference2019.com web sitesinden konferansın geneli hakkında bilgi edinebilirsiniz.
Kongre Hakkında
Oyun, insanoğlunun gelişim hikâyesinde cinsiyetten daha derin etkileri olan önemli bir yere sahiptir. Oyun ve oyuncaklarla geçirilen sürenin başarı ve mutluluğun anahtarı olduğunu söylesek abartmış olmayız. Kişisel oyun hikâyeleri zengin olanların yaşam becerilerinin ortalamanın üzerinde olduğunu biliyoruz. Çocukların oyun ve oyuncakla zaman geçirmek yerine ders çalışmaya teşvik edildiği bizim gelenekte bu konunun önemi biraz daha artıyor. Bugün başta eğitim olmak üzere pek çok sektörde oyunlaştırmayla birlikte insan kaynakları ve hizmet içi eğitim yeni bir boyut kazanmıştır. Eğitim-öğretim süreçlerinde oyunlaştırma bireysel programdan öğrenme güçlüğüne kadar temel sorunları aşmamıza artık daha fazla yardımcı olmaktadır. Hergün oyunun ve oyuncağın gücünü keşfeden yeni bir hikâyenin paylaşıldığı bu zevkli ve eğlenceli dünyaya kayıtsız kalamazdık. 1. Uluslararası Oyun Kongresi 30 Ekim-02 Kasım 2019 tarihleri arasında Gaziantep’te Hasan Kalyoncu Üniversitesinde gerçekleştirilecektir.
Türkiye’de Eğitim Fakültelerinin çeşitli programları tarafından düzenlenen kongre ve sempozyumları destekleyen bir yayınevi olan Vizetek; Oyun, Oyuncak ve Oyunlaştırma temalı disiplinlerarası bir kongre düzenlenmesi için girişimde bulunmuştur. Kısa sürede beklenen ilgiyi gören girişimin hazırlık toplantıları Ankara ve Gaziantep’te yapılmıştır. Ülkemizin belli başlı üniversitelerinde bu konuyla doğrudan ilgili olan akademisyenlerin de katılımıyla genişleyen girişim kongrenin bilim kurulu ve düzenleme kurulunu belirlemiştir. Bu gelişmeler yaşanırken alt temalar; oyun teorisi, öğrenme ortamı olarak oyun, dijital oyun, drama, sanal gerçeklik, arttırılmış gerçeklik, eğitlence, düşünme araçları, akıl oyunları, mobil oyunlar, oyuncak üretimi, eğitsel oyunlar, oyun materyalleri, oyun mimarisi, oyun mühendisliği, oyun hukuku, ciddi oyunlar, oyun ve psikoloji, oyun ve sosyoloji, oyun terapisi, oryentiring, kişisel oyun hikâyeleri, tarihsel oyunlar, oyun odaları, oyun kütüphaneleri şeklinde genişlemeye devam ediyor.