Kumbaracı50 Ocak Ayı Programı

Pinterest LinkedIn Tumblr +

GERÇEK HAYATTAN ALINMIŞTIR – Altıdan Sonra Tiyatro / Kumbaracı50 Üçlemesi I

4 Ocak 20:30

5 Ocak 17:00 *Üçleme Günü

14-15 Ocak 20:30

1 Şubat 20:30

Yazan: Yiğit Sertdemir

Yöneten: Arif Akkaya

Oynayanlar: Tomris İncer, Yiğit Sertdemir

Uzun zaman sonra bir araya gelen iki kişi…bir adam ve annesi…  onarılıp dönüştürülen bir mekan…yolluk niyetine anlatılan hikayeler…sırlar  ve gerçek üzerine sarsıcı bir oyun.

tek perde / 90 dak.

Barzo ile Konserve – Altıdan Sonra Tiyatro / Kumbaracı50 Üçlemesi II

Yokuşta Saçma Bir Gece Hikayesi

4 Ocak 23:00 *Gece Oyunu

5 Ocak 20:30 *Üçleme Günü

1 Şubat 23:00 *Gece Oyunu

Tasarlayan: Yiğit Sertdemir

Yöneten: Gülhan Kadim

Fotoğraf: Stephanie Le Fresne

Oynayanlar: İsmail Sağır, Murat Kapu, Ömer Erzurumlu

Biri öyle biri böyle iki çocukluk arkadaşı… Başlarındaki dertle gecenin bir yarısı bir mekana gelirler. Kısa sürede çözmeleri gereken sorun beklenmedik bir karşılaşmayla içinden çıkılmaz bir duruma dönüşür.  Gerçeklik, saçmalık, öteki ve beriki üzerine kısa bir kara komedi.

tek perde/ 50 dak.

DERTSİZ OYUN – Altıdan Sonra Tiyatro / Kumbaracı50 Üçlemesi III

Seyretme üzerine bir seyirlik… / Kara Mizah

5 Ocak 23:00 *Üçleme Günü

22 Ocak 20:30

Tasarlayan-Yöneten: Yiğit Sertdemir

Koreograf: İlyas Odman

Makyaj ve Kostüm Tasarımı: Candan Seda Balaban

Fotoğraf: Ali Güler

Seyredenler: Candan Seda Balaban, Ebru Gözdaşoğlu, Gülhan Kadim, İlyas Odman, İsmail Sağır, Murat Kapu, Onur Tuna, Sabahattin Yakut, Seda Yürük, Selen Şeşen, Sinem Öcalır, Şirin Keskin

“Dertsiz Oyun”; seyirci beklentilerinin ve seyrediş halinin nereye evrildiğini, seyredilen“şey”in nereye doğru gittiğini/götürüldüğünü araştıran bir sözsüz oyun.

tek perde / 55 dak

HAZ MAKAMI – Altıdan Sonra Tiyatro (+16)*KOFF Animasyon’un katkılarıyşa yenilenmiş haliyle

7 Ocak 20:30 *istediğin kadar öde günü

31 Ocak 20:30

Kumbaracı50’de Gece Hikayeleri

Haz Makamı, aynı apartmanda oturan 4 kadın karakterin rutin hayatları içerisinde dolunaylı gecelerde bilmeden de olsa kendi hazlarıyla oluşturdukları ortak bir makamın hikayesidir. Masa kuklası ve animasyon tekniği ile oluşturulan Haz Makamı, tamamen işitsel ve görsel tasarıma dayalı sözsüz bir gece hikayesi. Biraz erotik, biraz tuhaf…

Proje Tasarım: Candan Seda Balaban, Gülhan Kadim, Seda Özen Yürük
Kukla-Dekor Tasarım: Candan Seda Balaban
Müzik: Erhan Yürük

Animasyon: KOFF Animation

Haz Kadınları: Candan Seda Balaban, Gülhan Kadım, Seda Özen Yürük, Sinem Öcalır

tek perde / 45 dak

LULABAY Bir Cihangir Hikayesi – PANGAR

8 Ocak 20:30

Yazan ve Yöneten: Aslıhan Erguvan

Oyuncular : Nail Kırmızıgül, Fatih Sevdi, Zuhal Gencer Erkaya, Aslıhan Erguvan

Fotoğraf: Ali Güler

‘Lulabay’ , bir taşınma hikayesidir: Ruh ve bedenin yer değiştirmesi, evi olanlar ve evi olmayanlar, dış dünyaya direnen iç dünya, kendini gizleme ama becerememe, iki arada bir derede kalmış aşk ve bu gelgitte kaybolan sokak çocuğu ve ev kedisinin hikayesi..

tek perde / 65 dakika

KATİLCİLİK – Altıdan Sonra Tiyatro (+16)

9 Ocak 20:30  *Arkadaşını getir günü-tek bilet 2 kişi

18 Ocak 20:30 *Yeni Seyir Halleriyle Yerli Metinler kapsamında

19 Ocak 15:00 ve 20:30

Yazan-Yöneten: Yiğit Sertdemir

Dekor Tasarımı: Yiğit Sertdemir

Kostüm Tasarımı: Candan Seda Balaban

Özgün Müzik: Onur Kahraman

Işık Tasarımı: İsmail Sağır

Fotoğraf: Sevgi Can

Oynayanlar: Aslı Can Kortan, Gülhan Kadim, Şirin Keskin, Ebru Gözdaşoğlu/Seda Özen Yürük, Erkan Kortan/Yaman Ömer Erzurumlu, Onur Tuna/İhsan Dehmen, Seyfi Erol

“Bir varmış bir de yokmuş…Çok eskiden değil de şimdiki zamanlarda, insanlar böyle yaratık gibi bir şeyin içine girip, orada başka hayatlar

yaşarlarmış….”ben ben ben” diye diye ölürlermiş. Sonra işte zaman yine bu zamanlarmış… Artık üç kişi olmuş bunlar.”

Üç kadın… Oyunlar yalanlara karışır… Bir gece boyu ve sonrası…

tek perde /85 dak.

KARA SOHBET – EKİP

10 Ocak 20:30

Yazan: Amêlie Nothomb

Çeviren: Seda Güney

Yöneten ve Uyarlayan: Ayça Seymen Şimşek

Oynayanlar: Ender Sakallı, Murat Engiz, Ceyda Yücesan, Erdi Eroğlu, Özlem Ulukan, Can Esendal

Sen ‘ol’ duğunu ne kadar söylersen söyle..  Hiçbir zaman tam olamazsın.

Bu gerçekle yaşamını sürdüren milyonlarcasından biri, Jérome  Angust, sırasını beklerken, teklifsizce yanına  yaklaşan Textor Texel’le konuşmaya hiç mi hiç niyetli değildir. Ne yazık ki, bekleme odasındaki bu yabancı, onun niyetini pek de önemser görünmemektedir. Angust’ün kendini bir müddet sonra içinde bulduğu, başlangıçta fazlasıyla önemsiz ve zararsız görünen sohbet koyulaştıkça, rengi de değişir.

Bir gerçek insana ne vaad eder? Gerçekle yüzleşmek hem de bir yabancının karşısında ne kadar mümkün olabilir?

tek perde / 60 dak.

6 Üstü Oyun No:1
Kimsenin Ölmediği bir Günün Ertesiydi – Altıdan Sonra Yapım

12 Ocak 15:00 ve 20:30

25 Ocak 20:30

26 Ocak 15:00 ve 20:30

2 Şubat 15:00 ve 20:30

Yazan: Ebru Nihan Celkan
Yöneten ve Oynayan: Sumru Yavrucuk
Dramaturji: Sumru Yavrucuk-Onur Coşkun
Yönetmen Yardımcısı: Onur Coşkun
Mekan Tasarımı: Başak Özdoğan

Işık Tasarımı: İsmail Sağır

Kostüm Seçimi: Sumru Yavrucuk
Müzik-Ses Tasarım: Berrak Artemiz
Fotoğraf: James Hughes
Beden dili kullanımı için İlyas Odman’a; final müziği ve kaydı için Şirin Vatan ve Ceyda Pirali’ye teşekkürlerimizle…

Bugün’ün dünden farksız olduğu bir coğrafyada, varoluşunun tehdit olarak algılandığı bir kadının tek kişilik gösterisine hoşgeldiniz…

Hep büyük bir hayatın figüranı olan Umut, bu kez içini geçmişiyle doldurduğu anılarını paylaşmak için sahnededir. Aile bağları, “madilik”, hayal kırıklıkları, çocukluk düşleri, muhatabını bulamadığından insanın dilini ekşiten her şey…

6 Üstü Oyun

“6 Üstü Oyun” projesi Altıdan Sonra Yapım’ın yürütücülüğünde oluşturuldu. Türkiye’nin en üretken yerli oyun yazarlarının bir araya geldiği projede, Aralık ayından itibaren her ay bir oyunun prömiyeri yapılacak. Ayşe Bayramoğlu, Civan Canova, Ebru Nihan Celkan, Mirza Metin, Yeşim Özsoy Gülan ve Yiğit Sertdemir’in, “BUGÜN” teması altında yazdıkları tek kişilik oyunlar, duayen oyuncular tarafından sahnelenecek.

6 Üstü Oyun bir Altıdan Sonra Tiyatro tasarımıdır.

Projenin genel sanat danışmanı Yiğit Sertdemir

tek perde / 60 dak.

“happy happy together”- İlyas Odman

batarken şarkı söyle ! Yeni Performans

16 Ocak 20:30 *Prömiyer

happy happy together”, İlyas Odman’ın Çağlar Yiğitoğulları’yla birlikte ürettiği ve 2012 yılında Avrupa Dans Ağı AEROWAVES tarafından 413 iş arasından “Sezonun en iyi 20 prodüksiyonu” listesine seçilen “glasstepsss” adlı, bir başkası ile ilişki kurmak; bir olmak için sahip olduğumuz derin kişisel tutku ve düştüğümüz arayış hakkındaki düetin devamı sayılabilir.  “happy happy together”’ iki kişi / performer / karakter şu sorunun cevabını ararlar: kurulan her ilişki bir şekilde bitiyorsa neden onlar sürdürürüz…ve insan, nasıl ayrılır ?

Koreograf, bu soruların cevabını  Wong Kar Wai’nin 1997 yapımı “happy together” isimli filmindeki iki aşığın izleğinde arar

Kavramsal çerçeve. koreografi: İlyas Odman

Performans: İlyas Odman. Çağlar Yiğitoğulları

Dramaturjik destek: Burcu Barakacı

Fotoğraf: Emre Taptık

teşekkürler…

Kumbaracı50 / Candan Seda Balaban / Yiğit Sertdemir

Mimar Sinan Universitesi Devlet Konservatuarı Çağdaş Dans Bölümü / İlkay

Türkoğlu / Aydın Teker/PERFORM2012 / Pelin Başaran / Burcu Barakacı / Eylem Ertürk/Vincent Dunoyer/Emre Taptık

Tek perde/45 dak

SENİ YENİCEM İSTANBUL – Palyaço Modern

Kumbaracı50’de Gece Hikayeleri

17 Ocak 20:30

Oyuncular: Elif Temuçin, Erkan Uyanıksoy, Ezgi Keskin, Güray Dinçol, Sena Taşkapılıoğlu Kornhauser

Işık: Ali Fuat Gözcü

Afiş Tasarım: Aslı Örge

Video: Dilan Mungan

Fotoğraf: Banu Kaplancalı

Akıl sınırlıdır, aptallık sınırsız!

Beş Palyaço’nun İstanbul’u yenebilme ihtimali…

Her gösterinin birbirinden farklı olduğu, seyirciyle her buluşmada yeniden şekillenen , seyirciyle iletişim halinde, her an her şeyin değişebileceği, alışık olmadığınız bir performans.

tek perde / 50 dak.

ÜÇ FAZ – Aydın Teker Project

21 Ocak  20:30 *Performans

Konsept ve Koreografi: Aydın Teker
Yaratıcı Dansçılar: Bilge Sürmeli, Irmak Altınbulak
Kostüm: Ayşegül Alev
Platform Tasarım: Bereket Uluşahin

Fotoğraf: Fırat Kuşcu

Aydın Teker Üç Faz projesini Kumbaracı50’ye uyarladı. Mekana göre yeniden yorumlanan Üç Faz; minimal ve kompleks bir iş. İçinde ayrı katmanlar barındırıyor. Eserde kullanılan platformlar, işe mimari bir bakış açısı getiriyor. Hareketli platformlar sayesinde düzlemler değişiyor ve bedenlerin bu düzlemlerle ve mekânla olan ilişkisi sorgulanıyor. Diğer bir katman ise kadını gündeme getiriyor. İki kadın, platformlar aracılığıyla, farklı düzlemlerde riskli durumlarda buluşuyorlar. Karakterlerin aralarında oluşan dinamikler hiçbir zaman tiyatroya dönüşmüyor ama soyut çağrışımlar yaratıyor. Bu durum yaratım sürecinde koreografın kendi dışında – hatta ona karşı– oluşmuştur…

tek perde /40 dak.

“singing stories on speaking mountain” – ASLI BOSTANCI

23 Ocak 20:30 *Yeni Performans

Konsept, koreografi ve Performans: Aslı Bostancı

Canlı Müzik: “spooky mountain” (Sarp Karaer, Kerem Bilgin, Aslı Bostancı)

Müzik, ses tasarım: Sarp Karaer

Görsel tasarım: Deniz Erk, Alper Buluş, Emrah Tetik, Sarp Karaer

Dekor tasarım: Burcu Özge Harvey, Erim Gayretli

Kostüm tasarım: Umut Sürel nam-ı diğer Facia von Tiss

Işık tasarım: Kemal Yiğitcan

Işık uygulama: Hasan Demir

Çizimler: Aslı Bostancı

Vj: Tarhan Ozan Ahmet

“singing stories on speaking mountain” çok uzakta olmayan dağın özünden ilham alıyor. bu özün bilge ve büyüleyici yapısından beslenen hikâyeler, efsaneleşmiş hikâyelerine yenilerini ekleyerek tekrar canlanıyor.Fısıldadıkça, hikâyeler şarkı söylüyor ya da şarkılar hikayeler anlatıyor.Gerçek üstü hikâyeler kendilerini rüyalardan ve hayallerden sıyırıp sahne üzerinde uçucu ama canlı olan öte dünya karakterleri ile buluşuyor.“singing stories on speaking mountain”  kendisine tüm katmanları ile görselleşebileceği, konserin ötesinde yeni bir performans alanı yaratıyor.

Tek perde / 40 dk.

BERNARDA ALBA’NIN EVİ – Oyunbaz

24 Ocak 20:30

7 Şubat 20:30

Yazar: Federico Garcia Lorca

Çeviren: A.Turan Oflazoğlu, Hale Toledo ve Caridad Svich çevirilerinden faydalanarak Oyunbaz tarafından derlenmiştir.

Yönetmen: Abdullah Cabaluz

Fotoğraf: Ali Güler

Oyuncular: Neslihan Arol, Evrim Şahintürk, Deniz Kılıç, Aslıhan Azeri, Serpil Bilgil, Burcu Halacoğlu, Pınar Akkuzu, Başak Sakarya, Firuze Engin, Gizem Ünlü,

Nesrin Yılmaz.

Evin “erkeğinin” ölümü üzerine sekiz yıl sürecek bir yas ilan eden Bernarda, beş kızını ve kendini ata ocağına hapseder. Artık kapılardan, pencerelerden hava bile sızmayacaktır içeri. Çünkü, “dedesinin evinde de böyle olmuştur, babasının evinde de”.

Bernarda Alba’nın Evi, insanın kendi elleriyle inşa ettiği bir cehennemin tasviridir.

İki Perde / 110 dak

6 Üstü Oyun No:2

EVARİSTO – Altıdan Sonra Yapım *YENİ OYUN

28 Ocak 20:30 *Prömiyer

29 Ocak 20:30

4-5-6 Şubat 20:30

Yazan: Civan Canova

Yöneten: Nihal Koldaş

Oynayan: Ayşenil Şamlıoğlu

Mekan ve Kostüm Tasarım: Başak Özdoğan

Işık Tasarımı: İsmail Sağır

Asistan: Sinem Öcalır

Fotoğraf: Cengiz Türker

“Evaristo, bu günü anlatmaya soyunmuş, ancak gözünü,  geçmişe, bu güne ve hatta geleceğe  dikmiş bir oyun. İzbe bir  sığınakta seyirciyi karşılayan oyun,  ilerledikçe seyirci beklentisini bir uçtan öbür uca savuruyor. Evaristo, yazarın deyimi ile yaşsız bir kadının  hayata tutunma mücadelesi. Yaşama tutkusu. On yılllar süren bir hikaye… Bir yandan  da dünyanın  yakın  toplumsal tarihinin bu güne varışının karanlık bir yeraltı sığınağından gözlemlenişi.. hem çok karanlık ve sert, hem çılgın ve eğlenceli… Yazar seyirciyi oyun karşısında kendini konumlandırmakta  fazlasıyla özgür bırakıyor.” Nihal Koldaş

tek perde

İP –  Mustafa Kaplan *Solo Performans

30 0cak 20:30

Kavramsal çerçeve, koreografi ve performans: Mustafa Kaplan

Ortak yapım: Bimeras | iDANS (İstanbul)
Destek: 0090/Monty (Antwerp-Belçika), Espase Pasolini Theatre International (Valenciennes-Fransa)

Teşekkürler: Deniz Zirek, Gurur Ertem, Alain Michel, Filiz Sızanlı ve Marie Topp

Mustafa Kaplan, kenti bir oyun alanı olarak gören yeni solo çalışmasında mevcut yapıları, mekânları ve şehrin sunduğu duyuları bambaşka birer düzleme tercüme ediyor.

Kopenhag’da mekâna özgü bir performans yaratma teklifi aldığımda kent ortamının sunduğu olanakları araştırmaya başladım. Yaşadığım şehir çalışmalarımı nasıl etkiliyor? Benlikle şehir arasındaki ilişki nedir? Kazablanka’daki bir sonraki misafir sanatçılığımda benzer sorularla uğraştım. Kentin tanıdık bir binasını iple ölçtüm ve aynı ölçekte başka bir alan yarattım. Mevcut hacmi başka bir düzleme tercüme ettim.

Tercüme araştırmamın anahtar kelimelerinden biri olarak ortaya çıktı. Bir hacmi nasıl ipe, ağırlığı zamana, metni dile çevirebileceğimi araştırdım.

tek perde / 30 dak.

Paylaş.

Yanıtla