Şermola Performans’ta Bu Hafta (15-21 Ekim)

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Mimesis Haber / Şermola Performans’ta 15-21 Ekim tarihleri arası gösteri programı şöyle:

16 Ekim Salı
DÎSKO 5NO’LU / DestarTheatre
Yazan: Mîrza Metîn  –  Yöneten: Berfîn Zenderlîoğlu
Oynayan: Mîrza Metîn
Oyun Fotoğrafları: Nazım Serhat Fırat
5 NO’LU vahşeti üzerine bir deneme…
“Disko”, Türkiye’de bilindiği üzere askeri bir işkencehanedir. “5No’lu” ise bu işkencehanenin bir halka karşı soykırım düzeyinde denemesidir. Bir örümcek, bir sinek, bir fare, bir köpek, bir gardiyan ve bir mahkûm tek vücutta dile geliyorlar. Aklın ve hayal gücünün sınırlarını zorlayan insanlık dışı bir vahşeti anlatıyorlar.
Oyun metni “Diyarbakır 5No’lu Cezaevi” ile ilgili yazılmış anı, araştırma, belgesel çalışması ve görüşmeler kaynak alınarak yazılmıştır.
Kürtçe oyun / Tek perde / 60 dk (Türkçe üst yazı kullanılmaktadır)
Ödüller:
2012 NTVmsnbc jürisi yılın en iyi 5 oyunu seçkisi
2012 XII. Direklerarası Seyirci Ödülleri “Tek Kişilik Prodüksiyon Ödülü”
2012 Hürriyet Gazetesi jürisi yılın en iyi 10 performansı seçkisi
2012 Tiyatronline En İyi Tiyatro Oyun Fotoğrafı Yarışması “En İyi Oyun Fotoğrafı”
17 Ekim Çarşamba
ANTÎGONE2012 / Destar Theatre Yeni Oyun
Yazan-Yöneten: Berfîn Zenderlioğlu
Oyuncular: Rêşan İlhan, Mîrza Metîn
Oyun Fotoğrafları: Nazım Serhat Fırat
“ANTÎGONE2012” bir “ANTİGONE” uyarlaması değil, esinlenmedir. Siyasal gücün gelenek ve değerler üzerindeki yıkımının Sofokles tarafından sorgulanması günümüzde de güncelliğini yitirmiş değildir.  Oyunda gömülecek bir kardeş değil, hasret, acı, intikam duygularıyla aranan bir kardeşin kemikleri vardır. Bir kadın olarak Antigone, kardeşinin kemiklerini bulabilmek için o günün şahidinin peşine düşer.
Kürtçe oyun /Tek perde / 60 dk (Türkçe üst yazı kullanılmaktadır)
18 Ekim Çarşamba
MACBETH MUTFAKTA/Kadro Pa
Yöneten: Burak Tamdoğan
William Shakespeare’in eserinden uyarlayan ve aktaran: Simge Günsan
Kadro pa’nın ilk oyunu: W. Shakespeare’in ünlü eseri Macbeth oyununun obje tiyatrosu uyarlaması olan ‘Macbeth Mutfakta’.
Bir intkam yemeği tarifi..
Machbeth’in kalbinin karanlıklarına yaptığın yolculukta gördüğün ŞEY;
Acı mı?
Nefret mi?
Korku mu?
Hangisi olacak?
Acaba adaletin yerine geldiğini mi düşüneceksin?
Bir dahaki soğan doğramanda acı deneyimlerin geçicek mi aklından?
Duyduğun kehanetler bir cinayet getirecek mi ardından?
Oyun sonunda menemene ekmek banabilecek misin?
Macbeth’in mutfağında ölecek miyiz yoksa?
Macbeth Mutfakta / Tek perde / 50 dak.
19 Ekim Cuma
KIY-OT-BÖY / MERVE ENGİN
Yönetmen: Antonio FAVA
Yazar: Merve ENGİN – Antonio FAVA
“Bir sürü karakterli şahane komedi! Canlandıranlar, Merve Engin ve… bu kadar. Kalanı trafikte sıkıştı…”
Oyuncu Merve Engin, kanava, masklar ve süpervizör Antonio Fava Commedia Dell’Arte’nin varyasyonu olan ve 16. yy sonlarında Giovanni Gabriel tarafından icat edilen ‘Commedia Gabriellina’ sitilinde; bir oyuncu oyunu tekbaşına masklar ve aksesuarlar yardımıyla anlatır. Commedia kendine has teknikleri ve yapısıyla, oyuncuya birden fazla karakteri yorumlayabilme olanağı sağlar. Gabriellina stili; aşırı bi sadeliği olan, seyirciyi içine alan, onlardan gelen taleplerin de gözardı edilmediği bir oyundur. ‘Kıyıya Oturmanın Böylesi’ oyununda; Lelio ve Flaminia birbirlerine aşıktırlar. Lelio’nun çıkması gereken yolculuğunda gemisi kıyıya oturacak ve orda peri Zampilla ve onun uşağı korkutucu satir Puzzone ile tanışacak. Kendisinden haber alamayan Flaminia ise sevgilisini bulmak için yollara düşecektir… Merve Engin ‘Gabrielliana’ stilinde anlatacağı ‘Kıyıya Oturmanın Böylesi’nde diğer Commedia Dell’arte karakterlerini de öyküye dahil ederek sizi keyifli bir yolculuğa çıkarıyor.
Kıyıya Oturmanın Böylesi / Tek perde / 55 dak.
20 Ekim Cumartesi
HİKAYEDEN MEMURLAR / BeReZe
Uyarlayan-Yöneten-Oynayan: Erkan Uyanıksoy & Elif Temuçin
Supervisor: Ole Brekke
Nikolay Vasilyeviç Gogol’ün Burun ve Palto isimli öykülerinden ve Müfettiş adlı oyunundan hareketle, iki anlatıcı/oyuncu üç öyküyü canlandırıyor. Hem de dekorsuz-kostümsüz, sayısız karaktere bürünerek, bedenlerinin tüm olanaklarını kullanarak, sahnede eğlence ve gizem arasında salınarak ve bunların hepsini tek perdede size sunarak anlattıkça anlatıyor.
Fiziksel tiyatronun ve hikaye anlatıcılığının harmanlandığı ‘Hikâyeden Memurlar’da sahneden sesleniyoruz:
‘Burnunuzu nereye soktuğunuza dikkat edin!’
‘Bir palto kaç ruble eder?’
iyi örgütlenmiş bir toplumda işler nasıl yürür?’

Paylaş.

Yanıtla