Burak Mişe, Mehmet Esen’e ve Zafer Diper’e, Türkiye’de politik tiyatronun dününü ve bugününü, Şehir Tiyatroları üzerindeki güncel tartışmaları ve sanatçıların haksızlıklar karşısında alması gereken tavrı soruyor. Dergi N.G. Çernişevski’nin bir eserini daha Türkçeye kazandırıyor. Tamamını iki sayıda yayınlayacakları “Rus İnsanının Randevusu” adlı eserinde Çernişevski, Turgenyev’in “Asya” adlı öyküsü üzerinden toplumsal hayatı değerlendiriyor.
Yunanlı ozan Lorentzos Mavilis’in Türkçedeki ilk ve tek şiiri olan “Memleket” de ilk defa olarak “Gündoğusu”nun bu sayısında yer alıyor. “Bertolt Brecht ya da Brekt Diyenler İçin Beş Paralık Roman” adlı çalışmasında Kamuran Şirin, sosyalist ozan Brecht’in kuruşlar macerasını işliyor. Pınar Dinlemez, “Nedir Şu Dans Dedikleri?” adlı incelemesinde dansı tarihsel süreci içerisinde değerlendiriyor. Gamze Deniz, Rus realist resminin ustası İlya Repin’i ve çalışmalarını, “İlya Repin: Katkısız Resimler” adlı çalışmasında inceliyor. “Sanatçının Bir İşadamı Olarak Portresi” adlı yazısında Mahir Ergun, sanatçılığın bir meslek olamayacağını savunuyor ve profesyonel sanata karşı çıkıyor. Ayrıca Erkin Canpolat, Pınar Dinlemez, Emre Yılmazoğlu ve Ayşegül Özünal’ın öyküleri; Mahir Ergun, Kamuran Şirin, Gamze Deniz, Bilal Beyazıt,Emrah Cengiz, Emre Yılmazoğlu, Metin Meriç ve Hakan Koçak’ın şiirleri, Onur Fındık’ın ve yedi yaşında bir ressam olan Elif Balta’nın desenleri de “Gündoğusu”nun bu sayısında.