Hayal Gücünü Kullanarak Oynama
11-15 Şubat 2012
İstanbul, Türkiye
Altıdan Sonra Tiyatro, International Michael Chekhov Training iş birliği ile Ulrich Meyer-Horsch, Hamburg, Almanya atölyesi.
Hayal Gücünü Kullanarak Oynama
Hayal gücümüzle bağlantı kurduğumuzda hayatımız değişir. Sahnedeki işimizi canlı kılmak için iç imajlarımızla bağlantıya geçmemiz gerekir. Her insanın hayal gücü vardır. Her sanatçının kendi hayal gücünü kullanma biçimi vardır. Bir oyuncunun işinin % 80’i somut hayal gücüdür. Hayal, yaratıcılığın özüdür. Kafamızda çizdiğimiz resimleri, hayal ettiğimiz görüntüleri seyirciyle paylaşabilmek için ete kemiğe nasıl büründürürüz?
İşte Chekhov tekniğinde bu sorunuzun yanıtını bulacaksınız. Michael Chekhov tekniği, duyular ve duygular dünyasını yaratarak bilinçaltımızı ve hayal gücümüzü fiziksel gerçekliğe taşır.
Bu atölye, Chekkhov’un oyunculuk metodunu uygulamaya yönelik sunuluyor. Atölyede psiko-fiziksel çalışmalar, oyuncunun hayal gücünün eğitilmesi, doğaçlama, toplulukla birlikte oynama çalışmaları yapılacak. Anton Chekhov’un Vanya Dayı adlı oyunundaki karakterleri ve sahneleri Chekhov’un tekniği ile çalışacaksınız. Atölyede öğrendiğiniz tekniğin bir karaktere yaklaşımınızı, onu canlandırmanızı nasıl değiştirdiğini fark edeceksiniz. Atölye öncesi Vanya Dayı’dan seçtiğiniz bir karakterin ezberlediğiniz birkaç dakikalık diyalog veya monoloğu, bireysel yaratıcılığınızı kışkırtacak, Checkhov tekniği ile çalışacak ve sonucu birebir göreceksiniz.
Michael Chekhov (1891–1955)
Oyun yazarı Anton Chekhov’un yeğeni olan Michael Chekhov, 20. yüzyılın en büyük oyuncularından biri olarak tanınır. Chekhov’un karakter yaratma ve yaratıcı sürece yönelik çalışmaları dünya çapında ün kazanmıştır.
Michael Chekhov, on altı yıl boyunca içinde kaldığı Moskova Sanat Tiyatrosu yıllarında Konstantin Stanislavski, Yevgeny Vachtangov, Mayerhold, Gordon Craig ve Sulerjitsky ile çalışma fırsatı buldu. Moskova Sanat Tiyatrosu’nda K.Stanislavsky, E.Vachtangov, V.Meyerhold ile yaptığı işbirliğinden cesur ve yaratıcı bir tiyatro doğdu. Çalışmalarında, onları ilhamlı bir oyunculuğa taşıyacak objektif prensipleri aradılar. Bu araştırma, Chekhov’un beden ve hayal gücünü birleştirecek kendi psiko- fiziksel oyunculuk tekniğini geliştirmesine yol açtı.
1828’de Rusya’dan ayrıldıktan sonra 11 yıl Avrupa’da yaşadı, oynadı, ders verdi. Berlin ve Viyana’da Max Reinhardt ile çalıştı, Paris’te kendi tiyatro grubunu kurdu, Riga ve Baltık ülkelerinde oyunlar yönetti. 1936’da, İngiltere’de Dartington Hall’da kendi Chekhov Tiyatro Stüdyosunu açtı. 1939’da Amerika’ya taşındı. New York ve Hollywood’ta oyunculuk dersleri verdi. Broadway’in ve Hollywood’un tanınmış oyuncularından Stella Adler ve Gregory Peck’e kadar Avrupa’nın ve Amerikanın pek çok büyük sahne ve sinema adamını geliştirdiği oyunculuk çalışma metodu ile kendisine hayran bıraktı. Bu tekniği öğretme fırsatı bulduğu, Hollywood’da aralarında Gary Cooper, Marilyn Monroe, Gregory Peck, Patricia Neal, Clint Eastwood, Anthony Quinn, Ingrid Bergman, Jack Palance, Lloyd Bridges, and Yul Brynner gibi pek çok önemli oyuncuya koçluk yaptı. Oyunculuktan yönetmenliğe, yazarlıktan öğretmenliğe uzanan kırk iki yıllık meslek yaşamında Michael Chekhov beyaz perdedeki başarısıyla da dikkat çekmiş, Alfred Hitchcock’un Spellbound filmindeki oyunculuğuyla Oscar’a aday gösterilmiştir.
Michael Chekhov Oyunculuk Tekniği
“Yaratıcı sürecin” doğru bir gözlemcisi olarak Michael Chekhov insan ruhu ile beden arasındaki ilişki üzerine araştırmalar yaptı. Oyuncular için konsantrasyon ve hayal gücüne, psikolojik jeste, hayali merkeze ve atmosfere dayanan basit ve net araçlar buldu. Uygulamaya döküldüğünde bu teknikler oyuncunun karakterini kısa bür sure içinde keşfetmesini sağlıyor. Sanatçının yaratıcı bireyselliğinin kapılarını açıyor.
Eğitmen Hakkında
Ulrich Meyer-Horsch
Ulrich Meyer-Horsch Hamburg’taki Michael Chekhov Acting Studio’nun yöneticisi, sanat yönetmeni ve profesyonel oyuncudur. Michael Chekhov Europe ve International Michael Chekhov Training’ in ortak kurucusudur.
Son yirmi yıldır Almanya’da Kiel Tiyatrosu, Lübeck Tiyatrosu, Deutsches Schauspielhaus Hamburg, Schauspiel Frankfurt, Altonaer Theater, Komödie Düsseldorf and Maxim Gorki Theater Berlin’de oynuyor. Simon McBurney ve Complicite, Philippe Gaulier, Augusto Boal, Lorna Marshall ve Yoshi Oida ile çalıştı. Çeşitli yönetmenlik ödülleri bulunan Meyer-Horsch, Bertolt Brecht’in eserlerinden yaptığı prodüksüyonlarla tanınıyor.
Schule für Schauspiel Hamburg’tan oyunculuk diploması, Universities of Heidelberg, Hamburg, London (King’s College) ve Kiel’den teoloji, felsefe, tiyatro pedagojisi diplomaları var. Meyer-Horsch, Almanya ve Rusya’daki Chekhov tekniği öğreticilerinin yanı sıra bizzat Michael Chekhov’un öğrencileri Hurt Hatfield, Deidre Hurst du Prey, Mala Powers ve Joanna Merlin ile de çalıştı. Chekhov tekniğine olan yaklaşımında çocuk oyunlarını kullanıyor ve maskelerle çalışıyor. 1994’ten beri Avrupa’nın farklı yerlerinde ve Brezilya’da Michael Checkhov tekniğini öğretiyor.
GENEL BİLGİ
YER, TARİH, ÖDEME
Yer : Kumbaracı 50 Kumbaracı Yokuşu No:50 Tünel Beyoğlu
Tarih : 11-15 Şubat 2012
Saatler: 10.00 – 17.00
Çalışma dili: Atölye İngilizce olacak, Türkçe’ye ardıl çeviri sağlanacaktır.
Katılımcılar kendi dillerinde de oynayabilirler.
Katılımcı sayısı: En fazla 18 katılımcı olacaktır.
Erken Kayıt 02 Ocak 2012 – 15 Ocak 2012 650 TL + KDV
Zamanında Kayıt 16 Ocak 2012 – 03 Şubat 2012 720 TL + KDV
BAŞVURU
Başvurularınız için formu Kumbaracı50’den temin edebilirsiniz.
Kumbaracı Yokuşu No:50 Kat: 2 Beyoğlu atolye@altidansonra.com 212 243 50 51 533 816 69 45 532 715 21 03