Ödüle İhtiyaç Duymak Bence Bir Hastalık!

barisdincel[Sabah Gazetesi’nden İlker Gezici’ni sahne tasarımcısı Barış Dinçel ile gerçekleştirdiği söyleşinin “dizi piyasası” ve “ödül mekanizması” ile ilgili bölümünü okuyucularımızla paylaşıyoruz.]

Yaptığı başarılı sahne tasarımlarıyla adını duyuran Barış Dinçel, 27 yıllık tiyatro kariyerinde 150’den fazla oyunun sahne tasarımını üstlendi. En son ‘Arturo Ui’nin Önlenebilir Yükselişi’ adlı oyun için yaptığı sahne tasarımıyla ‘Yılın En İyi Sahne Tasarımı Ödülü’nü alan Dinçel, mesleki sırlarını ve yeni projelerini anlattı…

DİZİ ZAMAN KAYBI

Kamera önünde devam etme imkanınız varken, siz sahnenin de arkasını seçtiniz ve bu alanda önde gelen isimlerden biri oldunuz. Böyle bir seçimin sebebi neydi?

Yaratı olarak yaptığım işin karşılığını o işlerde bulamadım. Dizilerin zaman kaybı olduğunu gördüm ve tamamen tiyatroya yöneldim. Kendime sadece sahne tasarımıyla alakalı bir hedef belirledim. Oyunculuk hiç heves ettiğim bir şey değildi. Dizilerin maddi olarak getirisi, tiyatroya göre çok fazlaydı ama beni hiç cezbetmediğini gördüm. Dizilere mecbur kalmadığım için mutluyum.

CİDDİYE ALINMAMALI

Sahne tasarımlarıyla ödül alan birisiniz. Ödül sistemine nasıl bakıyorsunuz?

Ödül mekanizması benim çok tasvip ettiğim bir şey değil. Olmasa da yüksünmem. Ödüle ihtiyaç duymak hastalıktır. Ödüller bana değer katmıyor. En büyük değer, finalde aldığınız alkış. Benim bir sürü ödülüm var ama ‘En iyi tasarım’ım dediğim oyun ‘Barut Fıçısı’yla ödül almadım. Bunlar afaki şeyler. Sonra biri çıkıyor “Bu ödüllerde şaibe var” diyor. Ödül sisteminin ciddiye alınması gerekmiyor bence.

Ali Poyrazoğlu’ndan bahsediyorsunuz sanırım….

Evet, siz özel tiyatro olarak devletten yardımınızı alıyorsunuz ama sizin arkadaşlarınıza devlet yardımı verilmediği zaman onların yanında olmuyorsunuz. O zaman basın toplantısı yapmıyorsunuz ama ödül töreni için yapıyorsunuz. Ali Poyrazoğlu, Türkiye’ye mal olmuş, iyi bir oyuncudur. Kendisini ödüller üstü görmesi gerekir.

Sabah

TÜM YAZARLAR >>

TÜMÜ >>